16 mei 2018

Vorig jaar heeft Stichting In Arcadië in opdracht van het Rijksvastgoedbedrijf het Definitief Ontwerp van Park Huis Doorn afgerond. Zie hier meer over het project. Dit jaar zullen de eerste stappen gezet worden voor de renovatie van het park. Met deze renovatie wordt de nationale en internationale cultuurhistorische betekenis van het park weer duidelijk.

Voor drie niet in het DO opgenomen onderdelen in het park van Huis Doorn heeft het Rijksvastgoedbedrijf een ontwerpprijsvraag uitgeschreven. Hiermee kan een eigentijdse laag aan het park worden toegevoegd. Twee van de drie onderdelen zijn bedoeld ter vervanging van de verdwenen historische Schwebebrücke en het Kalverhok.

Deelname aan deze prijsvraag staat open voor ruimtelijk ontwerpers, zoals landschapsarchitecten, architecten, kunstenaars en productontwerpers met een afgeronde opleiding op HBO/academisch niveau. Er kan individueel of in teamverband worden ingeschreven. Zie de website van de Rijksoverheid voor meer informatie.