18 januari 2018

Stichting In Arcadië werkt mee aan een ontwerpend onderzoek naar ruimtelijke oplossingen voor klimaatadaptatie op basis van een gebiedsgerichte erfgoedbenadering. Het project is een pilot en focust op Utrecht. Stichting In Arcadië verricht historisch onderzoek en denkt mee over de vraag welke oplossingen ter verbetering van de binnenstedelijke klimaatadaptatie (wateroverlast en hittestress) kunnen worden ingezet op basis van de historische landschappelijke thematieken van de binnenstad, de singelstructuur en het stedelijke waternetwerk van Utrecht.

Opdrachtgever: Stimuleringsfonds Creatieve Industrie.
Betrokken partijen: OKRA landschapsarchitecten, Stichting In Arcadië, Gemeente Utrecht, RCE, Hoogheemraadschap van de Stichtse Rijnlanden en Wageningen University.