4 maart 2020

In het lentenummer van Onze Eigen Tuin heeft Peter Verhoeff een artikel geschreven over de buitenplaats Vredenoord in de rubriek ‘In Ere Hersteld’. Stichting In Arcadië is in 2014 gevraagd door de eigenaar een herstelplan te maken voor het toentertijd enorm verwilderde en verruigde achterpark, waarin de vegetatie plaatselijk vrijwel ondoordringbaar was geworden. In 2005 was reeds ontdekt dat het achterpark was ontworpen door J.D. Zocher sr. en J.D. Zocher jr.. In dit artikel verteld Peter over het herstelplan en de kenmerkende ontwerpmotieven van de Zochers. Naar aanleiding van dit artikel vind er ook een rondleiding rond door het achterpark van de buitenplaats Vredenoord door Peter Verhoeff voor de leden van Onze Eigen Tuin.

U kunt het lentenummer van Onze Eigen Tuin op hun website kopen.